بودجه سال آینده روسیه با کسری ۳۷.۵ میلیارد دلاری بسته شد

رئیس جمهور روسیه، قانون بودجه دولت فدرال را برای سال ۲۰۲۱ و دوره برنامه ریزی شده ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به امضا رساند. در این سند کسری بودجه ۲.۷۵ تریلیون روبلی (۳۷.۵ میلیارد دلاری) برای سال ۲۰۲۱ پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، قانون بودجه فدرال برای سال ۲۰۲۱ و دوره برنامه ریزی شده ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ را به امضا رساند. این سند روز سه شنبه در سایت رسمی اطلاعات حقوقی منتشر شد.

قانون بودجه روسیه بر اساس پیش بینی خط پایه توسعه اقتصادی و اجتماعی این کشور تنظیم شده است. در این سند بهبودی آهسته اقتصاد جهان به دلیل ادامه محدودیت های کرونایی پیش بینی شده است.

طبق این پیش بینی، اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۱، ۳.۳ درصد، در سال ۲۰۲۲، ۳.۴ درصد و در سال ۲۰۲۳، ۳ درصد رشد خواهد کرد. در کل این دوره، تورم از ۴ درصد فراتر نخواهد رفت.

انتظار می رود تولید ناخالص داخلی این کشور ۱۱۵.۵۳ تریلیون روبل (۱.۵ تریلیون دلار) در سال ۲۰۲۱، ۱۲۴.۲۲ تریلیون روبل (۱.۷ تریلیون دلار) در سال ۲۰۲۲ و ۱۳۲.۸۲ تریلیون روبل (۱.۸ تریلیون دلار) در سال ۲۰۲۳ باشد.

بر اساس این سند، درآمد بودجه فدرال روسیه ۱۸.۸ تریلیون روبل (۲۵۶ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۱، ۲۰.۶ تریلیون روبل (۲۸۰ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۲، ۲۲.۳ تریلیون روبل (۳۰۴ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۳ تعیین شده است.

هزینه های بودجه نیز ۲۱.۵۲ تریلیون روبل (۲۹۳ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۱، ۲۱.۸۸ تریلیون روبل (۲۹۸ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۲ و ۲۳.۶۷ تریلیون روبل (۳۲۲ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

این بدان معنی است که کسری بودجه ۲.۷۵ تریلیون روبل (۳۷.۵ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۱، ۱.۲۵ تریلیون روبل (۱۷.۰۳ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۲ و ۱.۴۱ تریلیون روبل (۱۹.۲ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۳ پیش بینی می شود.

۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
کد خبر: 10583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha