قیمت هر شانه تخم مرغ حداکثر ۲۰ هزار تومان

در یک هفته گذشته اخبار مختلفی در حوزه صنعت در رسانه های مختلف منتشر شده که مهمترین آن افزایش یکباره قیمت خودرو و تخم مرغ در بازار بود.

به گزارش گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد در یک هفته گذشته حوزه صنعت معدن و تجارت شاهد اخبار پر حاشیه ای بود که برخی از این اخبار را در ادامه منتشر می کنیم.

*عرضه ۵ محصول ایران‌خودرو در مرحله سوم فروش فوق‌العاده

ایران‌خودرو به منظور تامین نیاز مشتریان، در سومین مرحله فروش فوق‌العاده، ۵ محصول را عرضه کرده است، این طرح از روز پنجشنبه بیستم تا ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۲۳ شهریورماه به اجرا گذاشته می شود، زمان تحویل خودروها، حداکثر ۳ ماه خواهد بود، سمند ال‌.ایکس، پژو ۲۰۶ تیپ پنج، پژو ۲۰۶ صندوقدار، پارس بنزینی و پژو ۴۰۵ اس.ال.ایکس محصولات عرضه شده در این طرح هستند.

با گذشت حداکثر سه روز پس از پایان زمان ثبت‌نام، قرعه کشی برگزار و مشخصات منتخبین از طریق سایت فروش ایران‌خودرو و یا ارسال پیامک، اعلام خواهد شد.

*تشکیل جلسه کمیته خودرو برای پیگیری دستور رئیس جمهور

سهیل معمارباشی در پاسخ به این سوال که با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر مدیریت و ساماندهی بازار خودرو، وزارت صنعت چه اقدامی در این مورد انجام خواهد داد؟ اظهار داشت: در این خصوص فردا جلسه کمیته خودرو در وزارت صنعت برگزار خواهد شد تا موضوع را مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

وی با بیان اینکه گزارش‌های وزارت صنعت حاکی از روند رو به رشد تولید و تحویل خودروها است، گفت: بر اساس آمارهای تولید خودرو در کشور، از ابتدای سال جاری تا ۱۶ شهریور ماه، تولید خودرو با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۰۰ هزار دستگاه رسیده است.

مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت افزود: همچنین در این مدت، تحویل خودروها نیز ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و به ۳۲۵ هزار دستگاه رسیده است. 

وی تصریح کرد: اثر شاخص‌های کلان از جمله ارز و تورم بر قیمت خودرو مشهود است، ضمن اینکه شرایط کنونی بازار نیز متاثر از فضای روانی و ورود بخشی از نقدینگی به بازار خودرو است، البته فضای مجازی و اعلام غیرمجاز قیمت ها از سوی برخی سایت ها را نیز نمی توان بی تاثیر دانست.

*حداکثر قیمت هر شانه تخم مرغ ۲۰ هزار تومان اعلام شد

داوود موسوی گفت: قیمت مصوب تخم‌مرغ درب مرغداری‌ها باید ۹۵۰۰ تومان در هرشانه و ۱۱ هزار تومان در هر کیلوگرم است و در فروشگاه ها نیز حداکثر می‌تواند ۲۰ هزار تومان در هر شانه عرضه شود.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: این قیمت ها به سازمان های صمت استان‌ها ابلاغ شده و بازرسان بر اساس قیمت‌های مصوب در درب مرغداریها و فروشگاهها، رصد و کنترل قیمت تخم مرغ را در دستور کار دارند و در صورت احراز هرگونه تخلف از سوی واحد تولیدی یا صنفی مرتبط، موارد با تشکیل پرونده به مراجع قضایی رسیدگی کننده معرفی می شوند.

وی اظهار داشت: همزمان برای تعدیل قیمت این کالاها در سطح عرضه هماهنگی لازم با سازمان میادین میوه و تره‌بار برای عرضه تخم‌مرغ با قیمت مصوب انجام شده که با شروع طرح می‌تواند به مدیریت بازار این کارها کمک نماید.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: از نظر این سازمان قیمت مصوب برای عرضه در درب کارخانه، همان مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور است و غیر از این قیمت، تخلف به شمار می‌رود و حتماً با متخلفان برخورد می‌شود.

*صادرکنندگان ۱۴.۲ میلیارد یورو ارز را به کشور بازگرداندند

احسان قمری با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده جهت تقدیر از صادرکنندگانی که نسبت به ایفای صد درصدی تعهدات ارزی خود اقدام کرده‌اند، از تشکیل شورای سیاست‌گذاری این رویداد در سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد و گفت: صادرکنندگان خوشنام ۱۴.۲ میلیارد یورو، تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌اند.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: براساس آخرین آمار و اطلاعات موجود ۲۰۵۶ صادرکننده نسبت به رفع کامل تعهدات ارزی خود در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اقدام کرده‌اند که از این تعداد ۶۲۱ صادرکننده غیرتولیدی (۳۰ درصد) و مابقی یعنی ۱۴۳۵ صادرکننده از جمله واحدهای تولیدی هستند.

وی میزان صادرات این دسته از صادرکنندگان را ۱۴.۲ میلیارد یورو اعلام کرد که از این میزان، ۷.۵ میلیارد یورو مربوط به سال ۹۷ و ۶.۷ میلیارد یورو مربوط به سال ۱۳۹۸ است.

دبیر کارگروه مشوق‌های صادراتی میزان تعهدات ایفا شده صادرکنندگان خوشنام را ۱۴.۲ میلیارد یورو اعلام کرد و ادامه داد: از این مقدار، بیش از ۹۲ درصد توسط بنگاه‌های تولیدی انجام شده است.

*آمادگی صنایع مس برای تأمین کود فسفاته مورد نیاز کشاورزان

جعفر سرقینی در نشست مشترک با وزیر جهاد کشاورزی گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران پروژه های بسیار بزرگی را در دست اجرا دارد که تامین کود فسفاته مورد نیاز بخش کشاورزی را نیز می‌تواند با توجه به فسفات وارداتی و ذخایر فسفات کشور انجام دهد.

وی همچنین تصریح کرد: تامین کود سوپر فسفات ساده(ssp) در قالب یک بسته می تواند با تامین مواد اولیه لازم(خاک مورد نیاز) در دستور کار تولید قرار بگیرد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص موضوع ثبت سفارش نهاده‌های دامی بیان کرد: در این خصوص با هماهنگی وزیر جهاد کشاورزی آمادگی داریم که جمع بندی نقاط مشترک را در راستای تامین منافع عمومی مردم و کشور و تسهیل امور به اطلاع معاون اول رئیس جمهور برای انجام هرگونه اقدام مقتضی برسانیم.

*افزایش ۵۰ درصدی تولید سیگار در سال جاری

با فعال‌سازی تمامی خطوط تولید سیگارت در مجتمع‌ها در دو و سه شیفت کاری و تولید محصولات متناسب با نیاز بازار، علیرغم کاهش روزهای کاری در ۵ ماهه اول سال جاری به حدود ۹۰ روز به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تولید این شرکت نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ بر اساس روزهای کارکرد با جهش ۵۰ درصدی روبرو شد.

میزان فروش این شرکت نیز در ۵ ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بر اساس تعداد نخ ۵۲ درصد و از نظر ریالی ۵۴ درصد افزایش داشته است.

افزون بر این، حجم تولیدات شرکت دخانیات ایران طی ۵ ماه اول سال گذشته، ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون نخ بوده در حالیکه در سال جاری علیرغم تعطیلی‌های ناشی از شیوع ویروس  کرونا این مقدار تولید در سه ماه فعالیت شرکت به ثبت رسیده است.

*سهم معدن در تولید ناخالص داخلی افزایش یافت

طبق گزارش مرکز آمار ایران در حالی که به قیمت های ثابت سال ۹۰،‌ اقتصاد کشور در حال کاهش سهم استخراج نفت و گاز طبیعی از ۱۴.۳ به ۱۲.۷درصد در سه ماه نخست امسال شده، حوزه معدن سهم خود را از ۱.۴ درصد به ۱.۵ درصد (طی مدت مورد بررسی) افزایش داده است.

ارزش تولیدات حوزه معدن در سه ماه نخست سال جاری، بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

از سوی دیگر، میزان رشد بخش معدن نیز با قیمت های ثبات سال پایه، به مرز یک درصد ( ۰.۹ درصد) رسیده است در حالی که این رقم در مدت مشابه سال ۹۸ برابر با منفی ۳.۹درصد بود. این بخش جزء معدود حوزه هایی است که طی بهار امسال رشد پیدا کرده است.

در سه ماه نخست امسال، ارزش کل محصول ناخالص ملی با افت ۳.۵ درصدی،‌ به ۱۶۵۶ هزار میلیارد ریال رسید که مهمترین دلیل آن کاهش یافتن جایگاه نفت و گاز بوده است.

انتهای پیام/

۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 1055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha