بزرگ‌ترین شرکت امنیت شبکه آمریکا هک شد

شرکت Fireeye توسط گروهی از هکرهای یک کشور خارجی هک شد و اطلاعات مشتریان آن به سرقت رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت Fireeye یکی از شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه امینت شبکه و فضای سایبری است که با بسیاری از شرکت‌های مهم آمریکا همکاری دارد و امنیت شبکه آنها را تامین می‌کند. اما شرکت Fireeye به تازگی اعلام کرد توسط یک تیم بسیار قدرتمند هکر از کشوری دیگر مورد تهاجم سایبری قرار گرفته است.

مدیر عامل Fireeye می‎گوید "در ۲۵ سال اخیر بارها به شرکت ما حمله سایبری شد که به تمامی آن‌ها پاسخ دادیم و مانع از نفوذ خارجی به سیستم خود شدیم، اما حمله سایبری اخیر بسیار عجیب بود و تا کنون مشابه آن را ندیده بودیم؛ تیمی که توانست شرکت Fireeye را هک کند از روش‌های بسیار عجیب و ابزارهای دقیقی بهره برده بود".

شرکت امنیت شبکه آمریکا

اطلاعات هک شده از شرکت Fireeye

هدف هکرها دسترسی به اطلاعت مشتریان شرکت Fireeye بوده است اما آنها نتوانسته‌اند به چیز زیادی دسترسی پیدا کنند. هنوز میزان اطلاعات سرقت شده مشخص نیست. بر اساس اطلاعاتی که مدیرعامل Fireeye اعلام کرد، هکرها به ابزارهای ارزیابی شرکت رخنه کرده‌اند تا به خدمات امنیتی که این شرکت به مشتریان خود ارائه می‌دهد برسند. هنوز مشخص نیست از این اطلاعات چه استفاده‌ای خواهد شد.

احتمال اینکه هکرها بخواهند از اطلاعات کاربران سوء استفاده کنند وجود دارد. با این حال شرکت Fireeye اعلام کرد حدود ۳۰۰ اقدام متقابل برای حفظ امنیت کاربران خود انجام داده و نام کاربری بسیاری از مشتریانش را تغییر داده است. باید منتظر بود و دید که هکرها با اطلاعات بدست آمده چه خواهند کرد.

۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 10529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha