مشارکت ۴.۶ میلیون نفر در عرضه اولیه فرابورس

در هجدهمین عرضه اولیه فرابورس ایران بیش از ۴ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۴۸۵ نفر مشارکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس؛  بازار سرمایه ایران بعد از سه ماه اصلاح، به روال عادی برگشت و عرضه اولیه شرکت‌ها از هفته پیش در این بازار شروع شد.

فرابورس ایران روز گذشته هجدهمین عرضه اولیه یک شرکت سرمایه‌گذاری در سال جاری را انجام داد که این شرکت به نام مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن و در نماد وکبهمن برگزار شد.

کشف قیمت هر سهم این شرکت ۱۴ هزار و ۴۸۴ ریال و میزان سهام عرضه شده برای عموم خریداران و صندوق‌ها ۱۲ درصد کل سهام این شرکت بوده است.

میزان مشارکت در هجدهمین عرضه اولیه فرابورس ایران در سال جاری ۴ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۴۸۵ کد معاملاتی بوده و تعداد کدهای تخصیص یافته ۴ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۴۳۴ کد معاملاتی اعلام شده است. حداکثر سهام تخصیص یافته به هر کد معاملاتی ۵۶ سهم بوده است.

بنا بر این گزارش؛ ‌با توجه به استقبال دوباره مردم از بورس و فرابورس به گونه‌ای که ارزش معاملات روزانه در دو بازار بورساوراق بهادار و فرابورس ایران بین ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان در نوسان است، به اعتقاد کارشناسان الان بهترین زمان برای عمق‌بخشی به بازار عرضه اولیه سهام شرکت‌ها و نیز افزایش سهام شناور شرکت‌های موجود در بازار است.

۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 10493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha