گروه شغلی یک بازرنگری شود/ دستفروشان باید جمع شوند

نائب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه گروه شغلی یک صنوف باید بازنگری شود، گفت: در زمان محدودیت های کرونایی وقتی اصناف تعطیل هستند، انتظار دارند که دستفروشان هم تعطیل باشند.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، جلال الدین محمد شکریه با بیان اینکه هنوز برخی از شهرهای کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، اظهار داشت: قبل از اعمال محدودیت‌های کرونایی، معاونت اقتصادی رئیس جمهوری یک بسته پیشنهادی ارائه داد که مهم‌ترین بندهای آن تعویق در حوزه‌های مالیات و تأمین اجتماعی بود. همچنین طبق این بسته استعلام ماده ۱۸۶ برای صدور و تمدید پروانه کسب تا پایان سال جاری و پیش از بهبود اوضاع دیگر نیاز نیست؛ که اینها موارد خوبی است.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران افزود: طبق این بسته، در خصوص جرایم پرداخت نشده، بدهی مالیاتی و عوارض که مهلتی برای آن در نظر گرفته شده بود، بخشودگی جرایم به شرط پرداخت همه آن تداوم می‌یابد؛ این بند، بند خوبی است اما باید توجه داشت که اصناف نیاز به نقدینگی برای تسویه حساب دارند. در ایام کرونا بسیاری از کسب و کارها یا تعطیل شده اند یا آسیب دیده اند.

وی با بیان اینکه هنوز در مورد پرداخت تسهیلات کرونایی به اصناف صحبتی نشده است، ادامه داد: احتمال دارد در آینده تسهیلات بانکی به اصناف پرداخت شود اما هنوز خبری از این موضوع نداریم.

وی گفت: پرداخت تسهیلات بانکی با سود تک رقمی و تنفس حداقل ۳ تا ۶ ماهه برای شروع بازپرداخت نیز می‌تواند به صنوف برای ادامه مسیر کمک کند.

شکریه در ادامه اظهار داشت: دستفروشان هم جزئی از جامعه هستند اما در زمان محدودیت‌های کرونایی وقتی اصناف تعطیل هستند، انتظار داریم دستفروشان هم تعطیل باشند زیرا هم منویات دولت اجرا نمی‌شود و هم تجمع جمعیت کاهش نمی‌یابد؛ از این رو نیاز مبرم به ساماندهی دستفروشان داریم چراکه به راحتی قابل شناسایی هستند و می‌توان یک بازار دستفروشی درست کرد.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران در مورد اینکه چگونه می‌توان محدودیت‌های کرونایی را برای صنوف بهتر اجرا کرد، گفت: گروه شغلی یک صنوف باید بازنگری شود؛ چندی پیش ۳ رسته شغلی به گروه چهار و یک اضافه شدند و هنوز ظرفیت برای افزودن برخی از رسته‌ها در گروه شغلی یک وجود دارد.

وی افزود: به عنوان نمونه، فعالان فنی خدمات ساختمان، فعالان حوزه ظروف یک بار مصرف می‌توانند به گروه شغلی یک اضافه شوند.

انتهای پیام/

۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 10473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha