وابستگی بودجه ۱۴۰۰ به نفت در ظاهر ۲۵ درصد و درواقع بیش از ۴۰ درصد است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وابستگی بودجه ۱۴۰۰ به نفت ظاهر ۲۵ درصد ولی در اصل بالای ۴۰ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بسیار مبسوط بسته شده و ارقام آن چه در بخش درآمدی و چه بخش هزینه‌ای افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی افزود: وابستگی بودجه ۱۴۰۰ به نفت در ظاهر ۲۵ درصد یعنی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است، اما درآمدهای دیگری که در این حوزه وجود دارد و در لایحه بودجه به صورت شفاف نیامده بیش از این است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: همان طور که گفتم در ظاهر وابستگی بودجه ۱۴۰۰ به نفت ۲۵ درصد است اما اگر درآمدهای اوراق سلف نفتی، فرآورده‌های نفتی و امثال آن را  حساب کنیم، بیش از ۴۰ درصد از بودجه را شامل می‌شود و عملا می‌توان گفت که بیش از ۴۰ درصد بودجه از محل درآمدهای نفتی است.

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: درآمدهای نفتی باید در حوزه توسعه زیرساخت‌ها، توسعه بنادر و احداث راه‌آهن هزینه شود و نه در حوزه امور جاری کشور

وی افزود: متأسفانه در بودجه  مشاهده می‌شود که اگرچه بخشی از درآمدهای نفتی برای توسعه زیرساخت‌ها هزینه می‌شود، اما بخش قابل توجهی از این هزینه‌ها صرف امور جاری کشور می‌شود.

به گزارش فارس، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ چهارشنبه هفته گذشته ۱۲ آذر ماه ۹۹ توسط غلامحسین امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد و کار بررسی آن پس از مطالعه لایحه  توسط نمایندگان در فرصت ۱۰ روزه در کمیسیون‌های تخصصی و پس از آن در کمیسیون تلفیق و سپس در صحن علنی مجلس انجام خواهد شد.

۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 10428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha