بازگشت به برجام بدون اصلاح رفتارهای منطقه‌ای ایران منجر به تهدید کشورهای منطقه است!

دبیرکل اتحادیه عرب، بهار عربی را منجر به ضعیف شدن بسیاری از کشورهای منطقه خواند، اما در مقابل آن را به سود ایران و ترکیه دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد  به نقل از الوطن، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در یک سخرانی در مقر این اتحادیه در قاهره در رابطه با روی کار آمدن بایدن در کاخ سفید و چگونگی تعامل با ایران نیز گفت: با توجه به تلاش دولت بایدن برای بازگشت به برجام این دولت پرونده هسته‌ای ایران را به شکل مختلفی مدیریت خواهد کرد.

ابوالغیط، بازگشت به برجام بدون آن‌چه اصلاح رفتارهای منطقه‌ای ایران  می‌خواند را منجر به تهدید کشورهای منطقه  دانست.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین تاکید کرد که دونالد ترامپ چیزهایی به اسرائیل داد که هیچ یک از روسای جمهور آمریکا نداده بود و جوبایدن ، رئیس جمهور جدید آمریکا نمی تواند از تمام اقداماتی که ترامپ در راستای خدمت به اسرائیل اتخاذ کرد، بازگردد.

به گزارش ایسنا، این اظهارات در حالی مطرح شده که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان امروز در توییتی خطاب به همسایگان ایران در خلیج فارس نوشت: به نظر می‌رسد برخی کشورهای همسایه از غرب درخواست کرده‌اند که بخشی از روند مذاکره با ایران باشند.

ظریف در ادامه توییت خود آورده است: ما با غرب در خصوص منطقه مذاکره نمی‌کنیم. مشکل اصلی، مداخله‌های آنان است. در عین حال ما همیشه آماده مذاکره با همسایگان هستیم و طرح هایی همچون امنیت منطقه ۱۹۸۶، مجمع گفت‌وگوی منطقه ای ۲۰۱۶ و اقدام صلح هرمز ۲۰۱۹ بیانگر این موضوع است.

۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 10421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha