حدود قیمت میوه‌های یلدایی اعلام شد + تصویر نرخ نامه

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار ضمن اعلام حدود قیمت میوه‌های پر مصرف شب یلدا تاکید کرد که نرخ نهایی میوها را قیمت در فاکتور خرید به علاوه سود قانونی برای فروشندگان مشخص می‌کند.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، اسدالله کارگر با بیان اینکه برای اعلام قیمت‌های قطعی نیاز به فراهم شدن سازکارهای مناسب است، افزود: برای اینکه بتوان قیمت قطعی برای یک محصول را اعلام کرد باید تمام محصولات از مبدا تولید دارای بارکدهای باشند که منطقه تولید، تولیدکننده، برنده و سایر مشخصات آن را درج کرده باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به نبود بارکد و مشخصات تولیدکننده نمی‌توان قیمت قطعی را اعلام کرد.

کارگر از پیشنهاد اتحادیه برای این اجرای این طرح به دستگاه‌های ذی ربط خبر داد.

وی افزود: بارکد و درج مشخصات محصول علاوه بر فراهم نمودن زمینه لازم برای تعیین قیمت قطعی، موجب سامان بیشتر بازار می‌شود و نوسان قیمت کمتر خواهد بود.

به گفته کارگر؛ در حال حاضر تنها ‌می‌توان اقدام به کشف قیمت محصولات پرمصرف کرد که حدود قیمت یا متوسط قیمت را نشان می‌دهد.

وی درباره کشف قیمت میوه‌های پر مصرف شب یلدا سال‌جاری اظهار کرد: در شب یلدا انار، هندوانه و خرمالو با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند.

کارگر قیمت هر کیلوگرم انار شیراز بسته به کیفیت 10 هزار تومان، 13 هزار تومان و 16 هزار تومان؛ هر کیلوگرم انار دماوند 12 هزار تومان، 16 هزار تومان و 19 هزار تومان؛ هر کیلوگرم انار ساوه را 7 هزار تومان، ‌9 هزار تومان و 12 هزار تومان و هر کیلوگرم انار کوهی را 15 هزار تومان، 18 هزار تومان  21 هزار تومان اعلام کرد.

وی همچنین قیمت هر کیلوگرم هنداونه را بسته به کیفیت 2 هزار و 500 تومان، 3 هزار تومان و 3 هزار و 500 تومان و قیمت هر کیلوگرم خرمالوی شمال را از 5 هزار تومان تا 8 هزار تومان، خرمالوی شهریار 9 هزار تومان تا 14 هزار تومان و خرمالوی کن را 12 هزار تومان تا 18 هزار تومان اعلام کرد.

کارگر تاکید کرد که به رغم کشف قیمت و اعلام نرخنامه قیمت نهایی محصولات را فاکتور خرید مغازه‌داران مشخص می‌کنند.

وی افزود: مغازه‌داران مجاز هستند بر اساس قیمت فاکتور خرید خود به علاوه سود قانونی 35 درصد، قیمت نهایی محصولات را برای مصرف‌کننده مشخص کنند.

کارگر قضاوت دستگاه های نظارتی بر نحوه عمکلرد مغازداران را نیز بر اساس قیمت در فاکتور خرید عنوان کرد.

وی گفت: از نظر دستگاه‌های نظارتی زمانی گران فروشی اتفاق افتاده است که عرضه کننده برای خود سود نامتعارف در نظر گرفته باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار در پاسخ به این پرسش که با توجه به خودداری اکثر مغازه‌داران از ارائه فاکتور به مشتری، مردم چگونه گران فروش را شناسایی و آن را گزارش کنند، اظهار کرد: مردم هر زمان با قیمت‌های غیر منطقی مواجه شدند می‌توانند آن را به دستگاه‌های نظارتی گزارش دهند.

کارگر شماره اتحادیه برای دریافت شکایات گرانی فروشی در تهران را 55662380 عنوان کرد.

وی اطمینان خاطر داد که 2 تا 2.5 ساعت پس از دریافت شکایات بازرسان اتحادیه در محل حاضر و موضوع را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/

۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 10355
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha