گره‌گشایی دستگاه قضا از ۲ واحد تولیدی در کرمان/ بی‌نیاز شدن کشور از واردات این کالاها

رئیس کل دادگستری استان کرمان از پیگیری قضایی برای رفع مشکلات دو واحد تولیدی در زمینه‌های ساخت تجهیزات خودرو و تولید سیم بکسل در بم و سیرجان خبر داد و گفت: با ایجاد زمینه فعالیت این واحدها ضمن بی‌نیاز شدن کشور از واردات این کالاها، زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر در فاز نخست ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس ، یدالله موحد در ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه و رفع موانع در کرمان از پیگیری قضایی برای رفع مشکلات دو واحد تولیدی در زمینه‌های ساخت تجهیزات خودرو و تولید سیم بکسل در بم و سیرجان خبر داد و اظهار داشت: با ایجاد زمینه فعالیت این واحدها ضمن بی‌نیاز شدن کشور از واردات این کالاها، زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر در فاز نخست ایجاد می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: بر اساس پیگیری‌های دادسرای کرمان و پشتیبانی دادگستری کل استان کرمان مشکلات موجود در زمینه صدور پروانه بهره‌برداری برای راه‌اندازی کارخانه تامین تجهیزات خودرو در بم رفع و زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر فراهم شد.

وی ضمن اشاره به اینکه تجهیزات مورد نیاز این کارخانه به منطقه بم وارد شده و آماده نصب است، اظهار کرد: این تجهیزات باید با حضور کارشناسان چینی راه‌اندازی شود که این کار به دلایلی از جمله شیوع بیماری کرونا به تاخیر افتاده بود که با تصمیمات قضایی اقدامات مورد نیاز برای رفع مشکلات موجود در این مسیر دنبال می‌شود.

موحد در ادامه با اشاره به لزوم رفع مشکلات شرکت صنایع مفتول بکسل پارس خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی به منظور راه‌اندازی خط تولید سیم بکسل با مشکلاتی در زمینه سهامداری، تامین زمین و... روبرو شده که مقرر شد با پیگیری دستگاه قضایی استان کرمان این مشکلات حل شده و زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر در این واحد فراهم شود.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این واحد تولیدی بخش زیادی از نیاز کشور به واردات سیم بکسل رفع شده و این کارخانه به عنوان کارخانه‌ای مطرح در سطح منطقه فعالیت خواهد کرد، عنوان کرد: در روند رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی، هرگونه قصور و ایجاد تاخیر در راه اندازی این واحدها مورد نظارت قضایی قرار گرفته و با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد می‌شود.

موحد با اشاره به اینکه شرایط قهری خارج از شرایط قراردادها را در تاخیر در اجرای طرح‌های اشتغالزا نمی‌توان نادیده گرفت، گفت: با استفاده از ظرفیت داوری می‌توان برخی مشکلات شرکت صنایع مفتول بکسل پارس در زمینه زمین را حل و پرونده این شرکت را از فرایند دادرسی خارج کرد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تامین مازوت (نفت کوره) مورد نیاز واحدها و بنگاه‌های تولیدی در فصل زمستان نیاز به ارائه ضمانت نامه‌های معتبربانکی است که این موضوع مشکلاتی را برای صاحبان این واحدها ایجاد کرده است که روز گذشته بر اساس پیگیری‌های انجام شده با شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت گاز استان کرمان راهکارهای لازم برای حل این مشکل پیش بینی شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: در جلسه روز جاری، تفاهم نهایی لازم برای رفع مشکل تامین مازوت مورد نیاز واحدهای تولیدی ایجاد و مصوبات لازم انجام شد تا براساس پشتیبانی‌های قضایی و اجرایی روند رفع این مشکل به شکل مناسب دنبال شود.

وی عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌های قضایی مقرر شد بر اساس نامه شرکت گاز و پیگیری واحدهای تولیدی مازوت موردنیاز به آسانی در اختیار این واحدها قرار گیرد و در این رابطه باید زمان مورد نیاز برای خرید و تامین مازوت مورد نیاز واحدها در نظر گرفته شود و در این زمینه حتی یک روز تعطیلی واحدها را قبول نخواهیم داشت و آن را به منزله سوء مدیریت تلقی می‌کنیم.

۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 10332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha