افت پوند به دنبال واکنش سرمایه‌گذاران به برگزیت

ترس سرمایه‌گذاران از احتمال عدم توافق انگلیس و اتحادیه اروپا باعث افت ارزش پوند انگلیس شد.

به گزارش ایبنا به نقل از رویترز، روز دوشنبه پوند انگلیس با بیشتر شدن ترس سرمایه گذاران از احتمال عدم توافق انگلیس و اتحادیه اروپا در مورد توافق نامه برگزیت و از سرگیری آخرین مذاکرات در بروکسل، یک درصد کاهش یافت و به پایین ترین سطح ۲.۵ هفته اش رسید.

این افت شدید یک چرخش کامل در بازار از جمعه بود که استرلینگ برای اولین بار در امسال به بالای ۱.۳۵ دلار رسید. عصر دوشنبه نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون و رییس کمیسیون اروپا اورسولا فون وضعیت را بررسی می کنند.

پوند یک شبه ثابت ماند اما در اوایل معاملات لندن شروع به سقوط کرد، اندکی بعد از گزارش رسانه ها مبنی براین که جانسون آماده است تا ظرف چند ساعت از مذاکرات برگزیت خارج شود، مگر اینکه اتحادیه اروپا خواسته های خود را تغییر دهد، به شدت افت کرد.

پوند در برابر دلار ۱.۲ درصد کاهش داشت و به ۱.۳۲۸ دلار رسید. در برابر یورو، در حدود ۰.۹ درصد در ۹۱.۰۶ کاهش یافت که ضعیف ترین مقدار در بیش از شش هفته است. بازارها به طور فزاینده ای از اخبار ناخوشایند رنج می برند و هفته گذشته مایل بوده اند بسیاری از تیترهای منفی را بررسی کنند. این پیشنهاد که ما ساعت ها با بحث و گفتگو فاصله داریم، تاثیر اجتناب ناپذیری بر نرخ داشته است.

به نظر می رسد هیچ یک از طرفین نمی خواهد اولین نفری باشد که قبول می کند و در واقع  تمام تئاترهای اخیر نشان دهنده این واقعیت است که پایان کار قابل مشاهده است، در حالی که هر دو طرف بی نتیجه می مانند.

سنجش نوسان های ضمنی استرلینگ با سررسید یک شبه و یک هفته به بالاترین حد از ماه مارس رسیده و نشان می دهد که معامله گران از نوسان های قیمت های آینده استقبال می کنند. برگشت پذیری ریسک - مشتقی که برای پوشش ریسک استفاده می شود نیز افزایش یافت که در دو هفته گذشته بیش از دو برابر شده است.

در هفته های اخیر، تاجران استرلینگ در مورد احتمال انجام توافق خوش بین بودند. تاجران انتظار هیچ توافقی ندارند، اما امیدوارند که توافق به طور فزاینده ای به خطر بیفتد. تحلیل گران گفتند که آنها اکنون منتظر اجلاس رهبران اتحادیه اروپا در ۱۰-۱۱ دسامبر به عنوان مهلت احتمالی تا رسیدن به توافق هستند.

۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 10328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha