مدرسه تابستانی علم و فناوری با موضوع "اقتصاد دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم" در حال برگزاری است

مدرسه تابستانی سیاستگذاری علم و فناوری انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران با موضوع "اقتصاد دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم" با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی و با میزبانی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، در مدرسه تابستانی سیاستگذاری علم و فناوری انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران که در تاریخ ۱۸-۲۰ شهریور برگزار می گردد، مباحث نظری و تجربیات موفقی از اقتصاد دیجیتال مرور خواهد شد. در این دوره تابستانی که با حضور حدود ۶۰ دانشجوی دکتری مدیریت فناوری و سیاستگذاری و تعدادی از شرکت‌های خلاق و دانش بنیان فعالحوزه اقتصاد دیجیتال به صورت حضوری و مجازی همراه است، همچنین گفتگوهای سیاستی در محل شرکت‌های خصوصی فعال اکوسیستم دیجیتال در حوزه حمل و نقل و فین‌تک و سازمان فناوری اطلاعات انجام می‌شود.

افتتاحیه مدرسه تابستانی اقتصاد دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم با خوشامد گویی آقای دکتر قاضی نوری رئیس انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و با تاکید بر ضرورت ورود به مبحث اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در عصر حاضر آغاز و ایشان همچنین افزود: نقش جامعه مدیریت فناوری و نوآوری در سیاستگذاری و ترویج موضوع اقتصاد دیجیتال بسیار ارزشمند است و امید است این دوره ها در تربیت رهبرانی توانمند جهت گذار به عصر اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی موثر باشد. ایشان در ادامه آمادگی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور را برای حمایت پژوهش های مرتبط با انقلاب صنعتی چهارم اعلام نمودند. 

در ادامه آقای دکتر مهدی محمدی، دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حامی مدرسه تابستانی، با موضوع چیستی اقتصاد دیجیتال و هوشمند بر روند های اصلی اقتصاد دیجیتال در حوزه های هوشمندی، مدیریت زیست محیطی و همچنین فعالیت های قاعده هرم تاکید نموده و مطالعات و پایانامه های کاربردی با محوریت نوآوری معکوس از الزامات فضای آکادمیک برای توسعه فناوری های مرتبط با انقلای صنعتی چهارم دانستند.

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، بیان نمود که نسل چهارم اقتصاد صنعتی به جای اینکه بیشتر تحت تاثیر فضای مجازی باشد، تحت تأثیر تکنولوژی هوش مصنوعی است. ایشان با بیان این موضوع که هوشمندی درصد بزرگی از حجم اقتصاد جهانی را به خود اختصاص می‌دهد، پیش بینی می گردد در سال ۲۰۲۶ ، ۴۷ درصد از اقتصاد جهان در اختیار این بخش خواهد بود. همچنین برخی از بخش های جذاب در این حوزه را فینتک٫خرده فروشی و حمل و نقل معرفی کردند و اینکه اندازه بازار ایران در حال حاضر، توانمندی رقابت در سطح جهانی را دارد.

آقای دکتر محمدی در پایان، ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را نهاد تسهیل گر حوزه دیجیتال و تحقق انقلاب صنعتی چهارم عنوان نموده و اعلام نمودند این ستاد برنامه های مهمی را در این بخش هم در سطح کمک به توسعه فناوری و سیاستگذاری و کمک به تنظیم‌گری و هم در سطح تسهیل گری و حمایت از کسب و کارهای فعال اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی در حال اجرا دارد.

۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 1032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha