تخلیه آب با پمپ در خوزستان یک مُسکن است/ مقصران حادثه به قوه قضاییه معرفی خواهند شد

حجت الاسلام درویشیان گفت: تخلیه آب با پمپ یک مُسکن است و باید یک فکری برای حل اساسی مشکلات خوزستان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: مسئولان در هر سمتی باید از فرصت خدمت به مردم استفاده کنند، چراکه مردم با همه سختی‌ها و مشکلات درگیر هستند.

او با بیان اینکه مردم خوزستان با ریزگردها، سیلاب، آبگرفتگی ها و مشکلات متعددی روبرو شدند و در ۸ سال دفاع مقدس پیشگام دفاع از کشور بوده اند، افزود: ضمن تشکر از خدمات دستگاه‌های اجرای در سیلاب‌ها و آبگرفتگی‌های اخیر در استان باید یک فکری برای حل اساسی مشکلات کرد.

حجت الاسلام درویشیان با بیان اینکه تخلیه آبگرفتگی با پمپ یک مُسکن است،گفت: از هیئت همراه خواستم اقداماتی که باید انجام می‌شده و کوتاهی شده، وظایف شهرداری در جمع آوری آب‌های سطحی و تکالیف اداره آب و فاضلاب استان بررسی شود.

او افزود: اینکه بگوییم باران زیاد باریده توجیه خوبی نیست کما اینکه در نقاط زلزله‌خیز، ساختمان‌ها را برای تحمل ۹ ریشتر هم پیش‌بینی می‌کنند و این موضوع در بحث آبگرفتگی‌ها و فاضلاب و آب‌های سطحی خوزستان باید لحاظ شود و حسب دستور ریاست قوه، گزارش مبسوط از کم و کیف اقدامات انجام شده و قصور و تقصیرهای احتمالی به ایشان ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: مبلغی که از بانک جهانی برای حل مشکل درنظر گرفته شد و بودجه‌ای که دولت برای این امر اختصاص داده شد، پیش بینی مشکلات شبکه فرسوده فاضلاب اهواز باید بررسی و گزارش جامعی تهیه شود.

این مقام مسئول گفت: اگر ترک فعلی از سوی هر نهادی  نسبت به وظایف در گذشته و اکنون صورت گرفته باید پاسخگو باشند، سوء استفاده و اختلاس زیان کمتری نسبت به انجام ندادن وظیفه دارد و خسارت زیادی برای کشور داشته است.

۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
کد خبر: 10315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha