تحولات مبارزه با عراق|عامل لجستیک تکفیری‌ها به دام اطلاعات حشد شعبی افتاد/ کشف تونل مخفی داعش

ناکام‌گذاشتن حمله داعش به شمال‌شرق دیالی، کشف تونل ۴متری متعلق به تکفیری‌ها در کوههای «مکحول»، هلاکت ۶ داعشی در کرکوک و بازداشت دو سرکرده خطرناک داعش در نینوا از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از عین العراق، «محمد التمیمی» از فرماندهان حشد شعبی عراق از دفع یورش داعش به شمال شرق دیالی خبر  داد و گفت: نیروهای تیپ «ائمه البقیع» مستقر در بوستان‌های «نوفل» در 45کیلومتری شمال شرق «بعقوبه» پس از رصد تحرکات داعش و درگیری با آنها با سلاح‌های سبک و متوسط، حمله آنها را دفع کردند.

وی افزود: داعشی‌ها به‌سبب حجم آتش سنگین و محاصره آنها به داخل بوستانها گریختند. نیروهای تیپ ائمه البقیع حشد شعبی در کمین تروریست‌ها هستند.

هشدار درباره سیطره داعش بر جاده بغداد ــ موصل

یک مسئول دولتی در صلاح‌الدین درباره سیطره داعش بر جاده بغداد به موصل که جاده‌ای راهبردی است، هشدار داد و به حضور تکفیری‌ها در مناطق حدفاصل صلاح‌الدین و نینوا اشاره کرد.

«حاتم طلک الشمری» مدیر ناحیه «تلول الباج الشمالی» در «الشرقاط» در استان صلاح‌الدین گفت: ناحیه «تلول الباج الشمالی» در شمال شهر الشرقاط و اطراف شهر «بیجی» در صلاح‌الدین منطقه خطرناکی است و به‌سبب تحرکات گسترده داعش و نبود نیروهای امنیتی در مناطق «الجزیره» و «الثرثار» حدفاصل نینوا، الانبار و صلاح‌الدین در معرض فروپاشی است و کانون داعشی به‌شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: «تلول الباج» به خط تماس با مناطق «الثرثار» واقع در 17کیلومتری شمال این ناحیه و منطقه «الجزیره» تبدیل شده است. به‌دنبال عملیات قتل و ربودن افراد از سوی داعشی‌ها شاهد کوچ روستاییان منطقه هستیم. باید حضور امنیتی قوی در این منطقه باشد تا خطر داعش دفع شود و تحرکات آن میان «الثرثار»، «الجزیره» و «تلول الباج» متوقف شود. باید از کشاورزان و غیرنظامیان حمایت شود و برق منطقه همیشه وصل باشد تا داعش شبانه دست به یورش نزند.

آمادگی پلیس الانبار برای تحویل‌گرفتن پرونده امنیتی از ارتش

«جمال الجمیلی» رئیس پلیس الانبار از آمادگی برای تحویل گرفتن پرونده امنیتی از ارتش در این استان خبر داد و در عین حال خواستار تجهیز پلیس الانبار به تجهیزات ضروری و افزایش شمار این نیروها برای انجام مأموریت‌های امنیتی شد.

هلاکت 6 داعشی در کرکوک

منابع امنیتی عراقی به هلاکت 6 داعشی در جریان حمله هوایی به منطقه «الدبس» در استان کرکوک اشاره و اعلام کردند که بر اثر این حمله یک تونل داعشی منهدم شد.

کشف تونل داعشی به‌طول 4 متر در کوه‌های «مکحول»

اداره اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از کشف مقادیر زیادی مهمات و یک تونل وابسته به داعش در کوه‌های مکحول در شمال استان صلاح‌الدین خبر دادند و بیان کردند: پس از حمله هوایی در کوههای مکحول که به هلاکت پنج داعشی منجر شد نیروهای فرماندهی عملیات صلاح‌الدین به جست‌وجوی منطقه پرداختند که در جریان آن موفق به کشف یک تونل داعشی به‌طول 4 متر شدند، همچنین مقادیری مهمات از جمله 6 بمب و همچنین موشک «بازوکا» را کشف و خنثی کردند.

بازداشت سرکرده داعشی در نینوا

اداره اطلاعات و تحقیقات فدرال عراق از بازداشت یکی از سرکرده‌های داعش در استان نینوا خبر داد.

عامل لجستیک تکفیری‌ها به دام اطلاعات حشد شعبی افتاد

همچنین نیروهای تیپ 44 حشد شعبی موفق به بازداشت عامل حمایت لجستیکی از داعش در نینوا و صلاح‌الدین شدند.

حشد شعبی اعلام کرد که پس از دریافت اطلاعات دقیق و پیگیری‌های چندماهه نیروهای اطلاعات تیپ 44 با هماهنگی اطلاعات سازمان حشد شعبی، عامل حمایت لجستیکی داعش در نینوا و صلاح‌الدین موسوم به «ایاد منصور رندا النمراوی» را در «بیجی» در استان صلاح‌الدین بازداشت کردند.

حشد شعبی بیان کرد که این فرد میان «جزیره نینوا» و استان صلاح‌الدین در حال تردد بود و اطلاعات و خودروهایی را که بمب‌گذاری می‌شدند منتقل می‌کرد تا علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان استفاده شود. وی همچنین مایحتاج داعشی‌ها را تأمین می‌کرد.

۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 10224

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha