اخباری از مجامع ۱۰ نماد بورسی

در روزهای نسبتا خوب بورس گزارش تصمیمات مجامع ناشران یکی پس از دیگری بر سامانه اطلاع رسانی کدال قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از دنیای اقتصاد؛ در روزهای نسبتا خوب بورس گزارش تصمیمات مجامع ناشران یکی پس از دیگری بر سامانه اطلاع رسانی کدال قرار می‌گیرد، در این گزارش گزارش‌های مربوط به اخبار مجامع شرکت‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

نبروج تنفس خورد

شرکت کارخانجات نساجی بروجرد با نماد معاملاتی نبروج گزارش تصمیمات مجمع عمومی عادی به‌طور فوق العاده صاحبان سهام برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۹۸ را روز گذشته منتشر کرد. براساس این گزارش جلسه این مجمع در تاریخ سوم آذرماه سال جاری برگزار شد. اما مجمع درباره هیچ کدام از موارد دستور جلسه تصمیمی اتخاذ نکرد و در نهایت مجمع با تنفس روبه‌رو شد. از همین‌رو با توجه به دلیل نداشتن امکان شرکت کاندیداهای هیات‌مدیره در جلسه این مجمع و منتج از آن و عدم اتخاذ تصمیم و نتیجه‌گیری، مجمع اعلام تنفس کرد و جلسه بعدی در روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه برگزار می‌شود.

تصویب صورت‌های مالی سپاها

شرکت سیمان سپاهان با نماد سپاها در ادامه آگهی ثبت تصمیمات مجمع عادی سالانه منتهی به ۳۱ شهریور سال ۹۹ را در کدال قرار داد. طبق این اطلاعیه صورت وضعیت‌های مالی و صورت‌های سود و زیان و جریان وجوه نقد برای سال مالی مذکور به تصویب مجمع رسید. این شرکت در مجمع عادی سالانه خود که در تاریخ ۲ آذر برگزار شد به ازای هرسهم ۱۷ تومان سود تقسیم کرد، این در حالی است که مدیران شرکت اعلام کردند که با جدیت به دنبال افزایش نرخ هستند.

ورود وملل به عرصه بانکداری

مجمع عادی به‌طور فوق العاده موسسه اعتباری ملل با نماد وملل هم روز گذشته برگزار شد. طی این مجمع اعلام شد که وملل برنامه افزایش سرمایه‌ای از محل سود انباشته و آورده نقدی را در دستور کار خود دارد. همچنین در این جلسه اعلام شد که نسبت کفایت سرمایه موسسه باید اصلاح شود. در نهایت وملل به ازای هرسهم‌۱۴ تومان سود تصویب کرد. طبق تشخیص بانک مرکزی این موسسه می‌تواند وارد عرصه بانکداری شود.

افزایش سرمایه دتوزیع

مجمع عمومی فوق العاده شرکت توزیع دارو پخش با حضور صاحبان سهام در روز گذشته برگزار شد. طی این جلسه برنامه افزایش سرمایه شرکت که با هدف اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش و همچنین مدیریت نقدینگی است به میزان ۱۰۰ درصد از محل مطالبات و آورده به تصویب رسید که طی آن سرمایه شرکت از ۶۰ میلیارد تومان به ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

نطرین افزایش سرمایه می‌دهد

در روز ۱۲ آذرماه سال جاری نیز مجمع عمونی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت عطرین نخ قم با نماد معاملاتی نطرین با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد. در جلسه این مجمع افزایش سرمایه ۴۰ درصدی نطرین از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی به تصویب حاضرین رسید.

کشف ذخایر عظیم در فملی

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق العاده شرکت صنایع ملی مس ایران با نماد معاملاتی فملی نیز در هفته گذشته ۱۰ آذرماه با حضور صاحبان سهام برگزار شد. طی این جلسه افزایش سرمایه فملی از محل سود انباشته مورد تصویب قرار گرفت و در نهایت سرمایه شرکت به ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. در این جلسه مدیرعامل شرکت خبر مهمی را به سهامداران شرکت داد و گفت: تا پایان سال جاری به یک ذخیره عظیم در مجاورت سرچشمه، سونگون و میدوک خواهیم رسید که جزئیات آن در آینده به سمع و نظر سهامداران خواهد رسید.

نوری ۹۰۰ میلیاردی می‌شود

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق العاده شرکت پتروشیمی نوری هفته گذشته در تاریخ ۹ آذرماه با حضور اکثریت صاحبان سهام برگزار شد. طی این جلسه برنامه افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته به تصویب رسید که پس از آن سرمایه نوری از ۳۰۰ میلیارد تومان به ۹۰۰ میلیارد تومان جهش خواهد یافت. هدف از افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی عنوان شده است.

عرضه یک زیر مجموعه بترانس در بورس

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ایران ترانسفور با نماد معاملاتی بترانس نیز در روز ۸ آذرماه با حضور سهامداران خرد و عمده برگزار شد. طی جلسه این مجمع افزایش سرمایه ۸۷۰ درصدی شرکت از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی‌ها مورد تصویب قرار گرفت. به گفته مدیر عامل بترانس سه شرکت تابعه بترانس نیز تا پایان سال جاری افزایش سرمایه خواهند داشت. همچنین شرکت ترانسفورماتور زنگان نیز به زودی در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.

دست خالی سهامداران از مجمع سکرد

شرکت سیمان کردستان نیز در هشتمین روز آذرماه سال جاری مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال جاری را در حالی برگزار کرد که سکرد در سنوات گذشته خود (پیش از سال ۹۷) با زیان‌های سنگینی مواجه بوده است. به‌طوری که زیان شرکت در اسفند سال ۹۷ بیش از ۱۲۶ میلیارد تومان بود. از همین رو با توجه به رشد مقدار و ارزش فروش محصولات در سال مالی مذکور، اما در نهایت سودی میان سهامداران تقسیم نشد.

خبرهای خوب در سشرق

شرکت سیمان شرق نیز که مجمع عادی سالانه منتهی به ۳۱ شهریور سال جاری را در اولین روز آذرماه با حضور اکثریت صاحبان سهام برگزار کرد، از ورود دو زیر مجموعه خود به بازار سرمایه خبر داد. سشرق که تنها شرکت تولیدکننده سیمان دارای گواهی نامه صادرات به دو کشور روسیه و چین است، در سال مالی مذکور قصد دارد شرکت سیمان سفید شرق و معادن زغال سنگ شرق را در بازار سرمایه عرضه کند. سشرق همچنین توانست در سال مالی منتهی به شهریور ۹۹ حدود ۲۰ میلیارد تومان سود کسب کند و در پایان به ازای هر سهم ۱۴ تومان تقسیم شد.

۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 10190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha