تفریغ بودجه ۹۷ | تنها یک درصد از کل واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی هستند

بر اساس گزارش تفریغ بودجه ۹۷ تعداد واحدهای مسکن مهر تکمیل شده و نیمه تمام متعلق به وزارت راه و شهرسازی که بر اساس گزارش‌های این وزارت‌خانه فاقد متقاضی تلقی شده‌اند،معادل ۱ درصد کل واحدهای در نظر گرفته شده گزارش شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس، بررسی بند (ه‎) تبصره ۱۰ گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور بیانگر آن است، تعداد واحدهای مسکن مهر تکمیل شده و نیمه تمام متعلق به وزارت راه و شهرسازی که بر اساس گزارش‌های این وزارت‌خانه فاقد متقاضی تلقی شده‌اند، معادل ۶۵ هزار و ۹۶ واحد مسکونی گزارش شده‌است.

۶۰ هزار مسکن مهر در تملک وزارت راه و شهرسازی

بر این اساس تعداد ۳۹ هزار ۶۲۹ واحد مسکونی که به اذعان وزارت راه و شهرسازی فاقد متقاضی تلقی شده‌اند، متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن است. همچنین ۱۹ هزار ۵۲۷ واحد دیگر نیز در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید قرار دارد.

از طرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز مالک ۵ هزار و ۹۴۰ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است.

همه واحدهای مسکن مهر در ۶ استان، دارای متقاضی هستند

به گزارش فارس، بیشترین تعداد واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی با آمار ۱۷ هزار ۶۴۷ واحد مسکونی متعلق به استان خوزستان است. همچنین استان اردبیل با وجود ۵۱ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی کمترین آمار را به خود اختصاص می‌دهد.

لازم به تاکید است، استان‌های مرکزی، زنجان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد و خراسان جنوبی فاقد واحدهای مسکونی بدون متقاضی هستند.

گفتنی است، پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فرصت ثبت نام در واحدهای مسکن مهر به سبب مسدود شدن سایت ثبت نامی توسط وزارت راه و شهرسازی مهیا نشد.

۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
کد خبر: 10167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha