تفریغ بودجه ۹۷ | آبفای ۳ استان سهم آبرسانی به روستاها و عشایر را واریز نکردند

بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷، بیش از ۲ میلیارد تومان از منابع بدست آمده از محل اخذ ۱۵ ریال به ازای فروش هر متر مکعب آب شهری به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فارس، بررسی بند (ب) تبصره ۶ گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور بیانگر آن است که شرکت آب و فاضلاب استان سمنان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون و ۱۴۸ هزار ریال از عوارض وصولی را به حساب خزانه‌داری کل کشور (موضوع این بند) واریز ننموده است.

همپنین، شرکت آب و فاضلاب استان مازندران مبلغ ۲۰ میلیارد و ۴۱ میلیون و ۹۴۸ هزار ریال از عوارض وصول شده در آبان و آذرماه سال ۱۳۹۷ را به حساب دیگری مربوط به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نزد خزانه واریز نموده که علی رغم مکاتبات انجام دشده با شرکت اخیرالذکر، وجه مذکور به حساب شرکت آب و فاضلاب استان مازندران عودت داده نشده است.

علاوه بر موارد ذکر شده، در استان اردبیل معافیت اعمال شده بابت فروش آب به شرکت آب و فاضلاب روستایی به مبلغ ۲۴۵ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۳۵۰ ریال مغایر مفاد بند ب تبصره ۶ بودجه است.

به استناد گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ دیوان محاسبات کشور، مجموع موارد مذکور مبین عدم رعایت مفاد حکم بند ب تبصره ۶ بودجه تشخیص داده شده است.

بند ب تبصره ۶ بودجه سال ۹۷ چه می‌گوید؟

لازم به ذکر است، بر اساس این بند، وزارت نیرو از طریق شرکت‌های آبفای شهری سراسر کشور مکلف است، علاوه بر دریافت نرخ‌ آب‌بهای شهری، به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب، مبلغ ۱۵۰ ریال از مشترکان دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند، ۱۰۰ درصد وجوه دریافتی تا سقف ۷۵۰ میلیارد ریال از محل حساب مذکور در ردیف معین در بودجه شرکت مزبور صرفا جهت آبرسانی شرب روستایی و عشایری اختصاص می‌یابد.

۲۰ درصد اعتبار مذکور برای آبرسانی شرب عشایری و ۸۰ درصد برای آبرسانی شرب روستایی بر اساس شاخص کمبود آب شرب سالم بین استان‌های کشور در مقاطع ۳ ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می‌شود تا پس از موافقتنامه بین سازمان برنامه بودجه استان‌ها و شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی استان‌ها یا سازمان امور عشایر ایران هزینه شود.

۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
کد خبر: 10162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha