بحران کرونا می‌تواند یک میلیارد نفر را به فقر بکشاند

سازمان ملل هشدار داد که بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ می‌تواند بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان را به فقر شدید سوق دهد.

به گزارش ایبنا به نقل از راشاتودی، سازمان ملل هشدار داد که ۲۰۷ میلیون نفر دیگر می‌توانند در اثر همه‌گیری طولانی مدت ویروس کرونا به فقر شدید بروند و تعداد کل آنها را تا سال ۲۰۳۰ به بیش از یک میلیارد نفر برساند.

طبق مطالعه جدید برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) که این هفته منتشر شد، سناریوی خسارت فراوان به معنای بهبودی طولانی مدت از بیماری همه گیر است. این گزارش پیش بینی می کند که ۸۰ درصد از بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری برای بیش از یک دهه ادامه داشته باشد و مسیر رشد قبل از همه‌گیری را متوقف کند.

سناریوی پایه کووید، مبتنی بر نرخ مرگ و میر فعلی و جدیدترین پیش‌بینی‌های رشد توسط صندوق بین المللی پول، منجر به افزودن ۴۴ میلیون نفر بیشتر در فقر شدید تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با مسیر توسعه در جهان قبل از همه‌گیری خواهد شد.

مدیر برنامه توسعه سازمان ملل UNDP، گفت: همانطور که تحقیقات جدید در مورد فقر نشان می‌دهد، همه‌گیری کووید ۱۹ یک نقطه اوج است و گزینه‌هایی که اکنون رهبران در نظر می‌گیرند، می‌تواند جهان را به جهات بسیار متفاوت هدایت کند. ما فرصتی برای سرمایه‌گذاری در یک دهه عملیاتی داریم که نه تنها به مردم کمک می‌کند تا از این همه‌گیری بهبود یابند، بلکه مسیر توسعه مردم و کره زمین را به سمت آینده‌ای عادلانه، انعطاف‌پذیر و سبز تنظیم مجدد می‌نماید.

این گزارش حاکی از آن است که سرمایه‌گذاری‌های متمرکز می‌تواند از افزایش فقر شدید جلوگیری کند و با این وجود ۱۴۶ میلیون نفر از چنگال فقر خارج شده‌اند.

۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
کد خبر: 10144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha