بیشتر مبتلایان"کرونا" مربوط به دورهمی‌ها است/ از "شب یلدا" می‌ترسیم!

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه عمده موارد ابتلای به کرونا در استان مربوط به دورهمی‌ها است، به مراسم پیش روی "شب یلدا" اشاره کرد و گفت: از این شب و دورهمی های آن می ترسیم، چرا که می‌تواند آتش کرونا را در استان دوباره شعله‌ور کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، دکتر محمودرضا مرادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سیر کاهشی کرونا در استان گفت: خوشبختانه در یک هفته اخیر سیر کاهشی کرونا در استان آغاز شده و این امر نتیجه محدودیت‌هایی است که از نیمه آبان در برخی شهرستانها اعمال شد.

وی افزود: امیدواریم نتیجه محدودیت های دو هفته ابتدای آذرماه هم در یکی دو هفته آینده خود را نشان داده و سیر ابتلا به کرونا در استان همچنان کاهشی باشد.

مرادی با بیان اینکه این شرایط به شدت ناپایدار است، گفت: اگر مردم با بازگشایی های صورت گرفته دوباره کرونا را از یابد ببرند و رفتارهای بهداشتی را کنار گذاشته و در دورهمی ها شرکت کنند، قطعا دوباره گرفتار خواهیم شد.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر عمده موارد کرونا در استان مربوط به دورهمی ها و شرکت در مراسم عروسی و عزاست که علی رغم این همه هشدار هنوز ادامه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش مبتلایان کرونا در روستاهای استان، گفت: این امر هم ناشی از افزایش دورهمی های روستاییان در شب های طولانی پاییز و زمستان است.

مرادی با اشاره به در پیش بودن مراسم "شب یلدا" گفت: حقیقتا این شب برای ما نگران کننده است، چرا که افراد عمدتا به رسم و عادت هر ساله در دورهمی ها حاضر می شوند و این دورهمی ها می تواند به اوج گیری دوباره کرونا در نیمه دی ماه منجر شود.

وی افزود: از طرفی این دورهمی ها عمدتا در منزل بزرگان فامیل و افراد مسن و سالخورده برگزار می شود که می تواند به تهدید جان آنها منجر شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در همین راستا نسبت به برگزاری دورهمی در این شب هشدار داد و افزود: مردم باید بدانند شرایط امسال متفاوت است و برای حفظ جان خود و عزیزانشان بهتر است شب یلدای امسال از هم دور بمانند و بصورت مجازی یا تلفنی این شب را در کنار هم سپری کنند.

۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 10104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha