روحانی: فضای بورس را برای مردم آماده کردیم

رئیس جمهور با بیان اینکه مسئولان بورس از سرمایه‌های مردم مراقبت کنند، گفت: فضای بورس را برای مردم آماده کردیم و مردم نباید به بورس کوتاه مدت نگاه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا؛ حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه دولت فضای بورس را برای حضور مردم آماده کرده است، گفت: البته بورس ویژگی‌های خود را داشته و از فراز و نشیب برخوردار است و هر کسی به آن وارد می‌شود باید نگاه بلندمدت و میان مدت داشته باشد و به مسئولین بورس تاکید می‌کنم که نسبت به سرمایه‌های مردم مراقبت کنند و نگذارند افرادی در تبلیغات شیطنت کنند.

او بیان کرد: اینکه شرکت‌های صنعتی بورسی در مرداد امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۲.۸ رشد دارند نشان می‌دهد که کشور در مسیر جهش تولید قرار گرفته و دشمنان در تحقق اهدافشان شکست خورده‌اند.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در مسیر رونق تولید و توسعه کشور اظهار داشت: اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و خدمات، نشان می‌دهد که مردم تحت تاثیر تحریم و وحشت از کرونا نیستند و با رعایت اصول بهداشتی همه توان خود را برای پیشرفت و آبادانی کشور به کار گرفته‌اند.

روحانی با قدردانی از ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل فشار اقتصادی و تحریم های ظالمانه دشمن، گفت: ملت بزرگ ایران، همه قوا، کارگزاران و مسوولین دستگاههای اجرایی همه توان خود را در شرایط سخت کنونی به کار گرفته اند و برغم اینکه در هفت ماهه گذشته همزمان با تحریم و ویروس کرونا مواجه بودیم، خوشبختانه کشورمان در ماههای تیر و مرداد در مسیر رشد اقتصادی قرار گرفته است.

او با بیان اینکه دشمنان با ایجاد کانال‌های خبری دروغین تبلیغات گسترده‌ای علیه منافع ملت ایران به راه انداخته‌اند، گفت: در این رسانه‌ها و کانال‌ها روزانه با بهانه‌های مختلف به یک نگرانی دامن می‌زنند و در موضوعی بزرگ‌نمایی کرده و در بازارهای مختلف التهاب آفرینی می‌کنند که البته همواره با هوشیاری مردم رسوا می‌شوند و ملت ایران به همه آنها پاسخ محکم داده‌اند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دشمنان در بازگشایی مغازه‌ها با طرح دوگانه نان و جان نسبت به جان مردم ابراز نگرانی کردند و در ماه های رمضان و محرم نیز برگزاری مراسم دعا و عزاداری را بهانه نگرانی خود قرار دادند اما در همه این موارد با رعایت تمامی اصول بهداشتی از طرف مردم، آبروی آنها ریخته شد.

روحانی افزود: در روزهای اخیر هم از اینکه ما در موضوع آموزش در مسیر درست حرکت می‌کنیم و مردم به حرفهای واهی آنها گوش نکرده و راه خود را ادامه می‌دهند، بسیار عصبانی هستند.

رئیس جمهور لزوم مراقبت از منافع ملی توسط اصحاب قلم، بیان و تریبون ‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: به انتخابات نزدیک می‌شویم و افرادی برای انتخابات آماده می‌شوند و انشاءالله انتخابات خوب و با رقابتی خواهیم داشت اما خواهش می‌کنم در فضای انتخابات انتظارات را بی جهت بالا نبریم و حقایق را تحریف نکنیم و سیاه‌نمایی نشود که این موضوع یک گناه بزرگ است.

روحانی با بیان اینکه این هفته، بیست و سومین هفته‌ افتتاح‌ طرح های را ملی خواهیم داشت، گفت: در این مدت برغم همه مشکلات اقتصادی تا جایی که توانستیم به واحدهایی که صدمه دیده‌اند و مستاجرانی که برای ودیعه مسکن مشکل داشتند وام پرداخت کرده‌ایم و تلاش کردیم سهام عدالت آزاد شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت فضای بورس را برای حضور مردم آماده کرده است، گفت: البته بورس ویژگیهای خود را داشته و از فراز و نشیب برخوردار است و هر کسی به آن وارد می‌شود باید نگاه بلندمدت و میان مدت داشته باشد و به مسوولین بورس تاکید می‌کنم که نسبت به سرمایه‌های مردم مراقبت کنند و نگذارند افرادی در تبلیغات شیطنت کنند.

روحانی با اشاره به اقدام دولت برای ورود یک میلیون و چهارصد هزار روستایی در صندوق های بیمه، گفت: اینکه هر روز از لحاظ آب، برق، ارتباطات، راه، بهداشت و درمان و آموزش امکانات جدیدی در اختیار روستاییان قرار گرفته است جزو افتخارات دولت و کشورمان است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در سال جهش تولید از همه مسوولین می‌خواهم که با همه توان رونق تولید و بالاتر از آن جهش تولید را به عنوان اولویت و هدف بزرگ قرار دهند.

روحانی یادآور شد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه توسعه شرکتهای دانش بنیان برای جوانان ایجاد شده است و امیدوارم شاهد توسعه و رونق هر چه بیشتر تولید در این شرکت ها باشیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ملت ایران در مقاطع مختلف و در مقاطع سخت تاریخ، توانمندی خود را به رخ قدرت های جهان کشیده است، به رویدادهای مهم کشور در شهریور ماه اشاره کرد و گفت: شهریور، ماه اراده ملی، شکست دشمنان و ماهی درس‌آموز برای همه است.

روحانی، افزود: در شهریور سال ۵۷ رژیم گذشته قدرت مردم را نادیده گرفت و با ارتکاب خطای بزرگی فکر کرد که اگر در میدان ژاله تیراندازی کرده و عده‌ای را به شهادت برساند، می‌تواند جلوی حرکت مردم را گرفته یا سد کند و نهضت تعطیل شود و این خطای بزرگ آن رژیم بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ارتش بعثی نیز در همین ماه یک اشتباه محاسباتی انجام داد و با نادیده گرفتن قدرت مردم ایران و نیروهای مسلح به کشورمان حمله کرد که در مقابل، مردم با رشادت و توانمندی خود به آنها نشان دادند که عزت مردم، استقلال کشور و اراده ملی ما لگدکوب نخواهد شد و با همین اراده در جنگ هر ساله پیروز شدیم.

روحانی ادامه داد: دشمنان یک بار دیگر در شهریور ماه و با ترور شهید رجایی و باهنر اراده ملی ما را امتحان کردند، آنها با این کار تصور می‌کردند می‌توانند اراده خود را بر این ملت تحمیل کنند اما ملت ایران نشان داد که برای اهداف ملی، استقلال، عزت و نظام منتخب و حفظ سرزمین خود از همه توان و امکاناتش استفاده خواهد کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان امروز هم یک بار دیگر اراده ملت ایران را به آزمون گرفته اند، اظهار داشت: خطای راهبردی و محاسباتی آمریکا از سال ۹۷ بر این مبنا بود که با فشار اقتصادی و تحمیل تحریم ظالمانه می‌تواند ملت بزرگ ایران را به زانو درآورد اما امروز در میانه سال سوم، ملت ایران مقاوم‌تر از همیشه در برابر همه فشارها ایستادگی کردند و آنها به اهداف خود نخواهند رسید.

روحانی افزود: اگرچه ملت ایران را به رنج و زحمت انداختند اما امروز در سطح جهانی و در بین افکار عمومی و حتی میان مردم خودشان آبرو و حیثیتی ندارند و بی تردید به اهداف خود نخواهند رسید و حتما پیشمان هستند، باید برگردند و حتما باز خواهند گشت چون راهی جز برگشت ندارند والا با سد و بن‌بست مواجه خواهند بود.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 1008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha