هواشناسی ایران ۹۹/۹/۱۶| بارش گسترده برف و باران در سراسر کشور

سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در سراسر کشور و احتمال ریزش تگرگ در ۵ استان خبر داد و اعلام کرد: بارها تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز به‌جز نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در سایر مناطق کشور بارش روی می‌دهد. بارش در شمال غرب، برخی مناطق غرب، استان‌های محدوده زاگرس مرکزی، برخی مناطق استان‌های واقع در دامنه‌های رشته‌کوه البرز، شمال شرق برف یا باران و در ارتفاعات مناطق مور و ارتفاعات کرمان و فارس به‌صورت برف پیش‌بینی شده است.

در مناطق جنوبی کشور باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد و در برخی مناطق استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان احتمال ریزش تگرگ وجود دارد. شدت بارش‌های امروزی برای استان‌های فارس، بوشهر، نیمه شمالی کرمان، جنوب یزد، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی خوزستان، مرکزی، قم و گیلان است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از صبح فردا به‌تدریج بارش در نیمه غربی تضعیف می‌شود و عمده بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق، شرق و جنوب شرق خواهد بود و به‌تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

روز سه‌شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و روز چهارشنبه در استان گیلان بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. پنجشنبه در گیلان، مازندران، برخی مناطق گلستان و خراسان شمالی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. دریای خزر و خلیج فارس نیز تا اواخر وقت فردا مواج پیش‌بینی شده است.

۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 10043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha