سرکوب دانشجویان آمریکایی لکه ننگی در کارنامه بایدن است/ اروپا نمی خواهد دامن خود را به چنین ننگ بزرگی آلوده کند/اروپایی ها  پذیرفته اند که اسرائیل در حال ارتکاب جنایت است

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: اروپا سرکوب دانشجویان را تایید نمی کنند چرا که می داند دانشجویان نسبت به جنایت های اسرائیل معترض هستند و امروز افکار عمومی جهان در جای جای دنیا نسبت به این موضوع واقف هستند که اسرائیل نسل کشی می کند و نتانیاهو جنایتکار جنگی است.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حسن بهشتی پور کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص برخورد دولتمردان و سران آمریکایی با دانشجویان و اساتیدی که معترض به جنایت های رژیم اشغالگر قدس در غزه هستند گفت: سرکوب دانشجویان و اساتید و نخبگان آمریکایی در این کشور توسط دولتمردان و پلیس آمریکا لکه ننگ بزرگی برای دولتمردان آمریکایی است که سال هاست در انظار عمومی از حقوق بشر سخن می گویند و از آزادی و حق بیان و انسان دوستی دم می زنند.

وی در این باره بیان داشت: از این جهت سرکوب دانشجویان ونخبگان و اساتید دانشگاهی برای آمریکا لکه ننگ بزرگی به شمار می رود چرا که دانشجویان و اساتید آمریکایی سخن غیر قابل دفاع و غیر منطقی نمی گویند، بلکه آنها خواسته به حقی دارند که نه تنها خواسته آنهاست، بلکه مطالبه هم آزادمردان و آزاد زنان جهان است.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل یادآور شد: از سوی دیگر دنیا شاهد اعتراضات دانشجویان و اساتید آمریکایی به عملکرد وحشیانه رژیم صهیونیستی و نسل کشی در غزه است آن هم به شکل تحصن، یعنی در اعتراضات دانشجویان و دانشگاهی های آمریکا به حمایت دولتمردان خود از اسرائیل نه سطل زباله ایی آتش زده شد و نه به مراکز عمومی حمله شد اما پلیش آمریکا به جمع معترضان حمله و آنها را بازداشت می کند.

حسن بهشتی پور کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل یادآور شد: یکی از عمده ترین مسائلی که دانشجویان و دانشگاهیان معترض به دولتمردان آمریکایی و اروپایی به حق بیان می کنند ناظر بر این موضوع است که چرا دولتمردان ما پول مالیات مردم خود را که باید هزینه توسعه زیر ساخت های کشور و ارائه خدمات عمومی برای رفاه بیشتر شهروندان شود صرف حمایت از جنایتهای اسرائیل می کنند؟

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل یادآور شد: دانشجویان آمریکایی معترض به این موضوع بسیار مهم هستند که چرا پول مردم آمریکا صرف حمایت از اسرائیلی می شود که به زنان و کودکان رحم نمی کند و نسل کشی به راه انداخته و اینک از غزه به رفح لشکر کشی کرده است؟

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما چرا اروپا موضع حمایتی از عملکرد آمریکا در موضوع برخورد با دانشجویان نگرفته و حامی دانشجویان معترض است، گفت: علی رغم اینکه سیاست های آمریکا و اروپا در پشت پرده یکسان است و در مسائل مرتبط با غرب آسیا و منطقه راهبردها و موضع گیری های یکسانی دارند اما اگر اروپا بر ضد دانشجویان و جنبش اخیر دانشجویی در آمریکا و حتی در خود اروپا موضع گیری سختی داشته باشد آبروی خود را برده اند.

حسن بهشتی پور کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: اروپایی ها حتی به صورت ظاهری که شده در این موضوع با آمریکا همسو نیستند یا اینگونه نشان می دهند بنابراین با صراحت می توان گفت حمله و برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان و دانشگاهیان لکه ننگی برای امریکا به شمار می رود به همین دلیل است که اروپا نمی خواهد دامن خود را به چنین ننگ بزرگی آلوده کند.

وی در ادامه بحث خاطر نشان کرد: اروپا سرکوب دانشجویان را تایید نمی کنند چرا که می داند دانشجویان نسبت به جنایت های اسرائیل معترض هستند و امروز افکار عمومی جهان در جای جای دنیا نسبت به این موضوع واقف هستند که اسرائیل نسل کشی می کند و نتانیاهو جنایتکار جنگی است.

وی در ادامه بحث تاکید کرد: به صورت تلویحی می توان گفت اروپایی ها هم می دانند و پذیرفته اند که اسرائیل در حال ارتکاب جنایت است و طی شش ماه گذشته در غزه و اینک در رفح جنایت های بیشماری انجام داده اما در هر حال در پشت پرده خواسته های آمریکا و اروپا به هم نزدیک است هر چند اروپا از جنبش دانشجویی در آمریکا حمایت کند.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 55211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha