پشت‌پرده اعلام خبر تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ یک اشتباه کوچولوی زشت!‌

ظاهرا خبر پربازدید تعطیلی پنجشنبه‌ها، به‌نوعی اشتباه عجولانه بعضی خبرگزاری‌ها است و تا رسمی شدن فاصله زیادی دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد خبر تعطیلی پنجشنبه‌ها عصر دیروز منتشر و خیلی زود پربازدید شد اما به‌نظر می‌رسد نباید درباره آن عجولانه قضاوت کرد.

موضوع از مصاحبه سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با خبرگزاری ایلنا شروع شد که در آن حسین گودرزی به موضوع افزایش تعطیلات رسمی هفتگی به دو روز و کاهش چهار ساعته کار کارکنان با تصویب این کمیسیون اشاره کرد.

مسلم است چنین خبری برای نهایی شدن، به رای سایر نمایندگان در صحن،‌ سپس مهر تایید شورای نگهبان و مجمع تشخیص و بخشنامه دولت و... نیاز دارد.

فعلا کمسیون اجتماعی مجلس با حضور معاون سازمان اداری و استخدامی به عنوان نماینده دولت چراغ سبز نشان داده‌اند و می‌توان گفت دولت نیز با تعطیلی روزهای پنجشنبه علاوه بر جمعه‌ها موافق است.

موضوع تعطیلی پنجشنبه‌ها در راستای لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مطرح شد و قرار است ضمن اینکه ساعات کاری را در هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش می‌دهد، تغییراتی در روز آغاز و پایان هفته کاری ایجاد کند.

به گفته سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، اختلافی درباره اصل ماجرا وجود دارد ولی در نهایت با توجه به فوریت داشتن لایحه مذکور، مصوبه به هیأت رئیسه مجلس می‌رود تا در نخستین جلسه علنی به رأی گذاشته شود. در صورت رای مثبت نمایندگان باز هم باید مراحل قانونی و حقوقی نسبتا طولانی پشت‌سر گذاشته شود تا بتوانیم با اطمینان کامل تیتر «پنجشنبه‌ها تعطیل شد» را به‌عنوان خبر استفاده کنیم.

۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
کد خبر: 54389

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بیرن IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      0 0
      هر دم از این باغ بری می‌رسد