انتقام سخت یزدانی از تیلور آمریکایی/حسن دلاور، قهرمان جهان شد + ویدیوی کامل کشتی

آزادکار کشورمان در وزن ۸۶ کیلوگرم در رقابت‌های جهانی نروژ موفق شد دیوید تیلور را شکست دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در ادامه دومین روز از مسابقات جهانی کشتی آزاد در وزن ۸۶ کیلوگرم، حسن یزدانی کشتی‌گیر قدرتمند کشورمان دارنده مدال نقره المپیک توکیو، لحظاتی پیش در مسابقات جهانی نروژ روی تشک رفت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف عظمت دولت بیکوف از قزاقستان رفت و با نتیجه ۱۲ بر ۲ پیروز شد.

یزدانی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل اتهان راموس از پورتوریکو قرار گرفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. وی در این مرحله در سرشاخ به آرتور نایفونوف از روسیه دارنده مدال برنز المپیک پیروز و فینالیست شد.

بولدوزر ایرانی در دیدار با دیوید تیلور (جادوگر) در چهارمین تقابل با نتیجه ۶ بر ۲ پیروز شد تا هم انتقام المپیک را بگیرد و هم‌ نخستین طلای کاروان را کسب کند. 

 لحظه‌ای که در پایان شش دقیقه کشتی نفس‌گیر حسن یزدانی و دیوید تیلور، بغض پهلوان کشتی ایران روی تشک ترکید، یک ملت با او گریه کردند.

واکنش اتحادیه جهانی کشتی به قهرمانی حسن یزدانی با شکست تیلور | پایگاه خبری  جماران

این زیباترین پایان ممکن برای حسن یزدانی بعد از بغضی بود که به واسطه شکست در فینال بازی‌های المپیک گلویش را گرفته بود. او ماه‌ها در سکوت به شدت تمرین کرد و امروز با آماده‌ترین فرم ممکن رودروی حریف شایسته امریکایی قرار گرفت.

یزدانی کشتی را هجومی آغاز کرد و در همان ابتدا دیوید تیلور را از تشک بیرون برد تا امتیاز اول را به نام خود ثبت کند. پس از آن او دوباره حریف خود را از تشک به بیرون برد تا یک امتیاز دیگر را به نام خود ثبت بزند و سپس با اجرای یک زیرگیری و خاک کردن حریف فاصله را چهار بر صفر کرد.

اما تیلور که او نیز کاملا آماده و سرپنجه بود در وقت دوم شدت حملات خود را بیشتر کرد تا دو امتیاز از یزدانی بگیرد. شاهکار یزدانی در این لحظات زمانی بود که تیلور یک خم او را تا جای ممکن بالا برد اما او نه تنها خاک نشد بلکه می‌توانست دو امتیاز از خاک کردن حریف به دست بیاورد.

کشتی با همین وضعیت و فشار شدید تیلور در جریان بود که در ثانیه‌های پایانی یزدانی با یک یورش دیگر دو امتیاز دیگر هم از حریف گرفت و با پیروزی ۶-۲ شب درخشان ایران در قهرمانی نروژ را کامل کرد.


او با سوت پایان کشتی با چشمانی گریان پیروزی خود را جشن گرفت و پس از دیده بوسی با حریف و مربی‌اش با پرچم ایران در سالن رقابت‌های قهرمانی جهان به دور افتخار پرداخت تا اولین طلای ایران در نروژ به دست بیاید.


پیروزی یزدانی مقابل تیلور یک پیروزی ملی و نتیجه‌ای بود که همه ورزش دوستان ایرانی آن را دنبال می کردند. در این سال‌ها کمتر رقابتی در یک ورزش انفرادی چنین ایرانیان را به دنبال خود کشیده و به هیجان آورده بود. سایت خبری تحلیلی رادار اقتصاد این موفقیت تاریخی را به این قهرمان با اراده و فوق‌العاده ایران تبریک می‌گوید.

دقایقی دیگر در فینال ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع با گنو پتریاشویلی روبه‌رو می‌شود. 

برنامه کامل مسابقات کشتی قهرمانی جهان، نروژ ۲۰۲۱ + جدول و نتایج

وب‌سایت رسمی مسابقات کشتی قهرمانی جهان نروژ ۲۰۲۱

۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
کد خبر: 20629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha