تصویری عجیب از قبر همسر علامه حسن زاده در منزلش +عکس

علامه حسن‌زاده آملی(علیه‌الرحمه) همسرشان را که سالها پیش فوت شدند، در یکی از اتاق‌های منزلشان دفن کرده و اسم آن اتاق را «بیت الرحمه» گذاشته بودند و در خصوص علت این کار گفته بودند برای اینکه بیشتر به ایشان خدمت کنم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد علامه حسن‌زاده آملی(علیه‌الرحمه) همسرشان را که سالها پیش فوت شدند، در یکی از اتاق‌های منزلشان دفن کرده و اسم آن اتاق را «بیت الرحمه»  گذاشته بودند و در خصوص علت این کار گفته بودند برای اینکه بیشتر به ایشان خدمت کنم.

تصویر تکان دهنده از قبر همسر علامه در منزلش +عکس

گفتنی است پیکر مطهر عالم ذالفنون علامه حسن زاده آملی برای تدفین و خاکسپاری به دلیل ازدحام جمعیت به صورت هوایی به روستای ایرا که در ۸۰ کیلومتری آمل قرار دارد منتقل می شود.

همزمان با اربعین حسینی و اوج سوگواری آقا اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش، مردم آمل جامه عزا بر تن کرده و پیکر بزرگترین افتخار شهرشان را تا منزل ابدی در آرامگاه روستای ایرا بخش لاریجان شهرستان آمل هدایت می‌کنند.


"ایرا" یکی از روستاهای بخش لاریجان شهرستان آمل است  که در مقابل آن، به سمت شمال شهر رینه، در پایین‌دست آن روستای آب اسک، در سمت شرق آن روستاهای نوا و نیاک و جنوب آن روستای لاسم واقع شده‌ است، اکثر مردم این روستا خوش‌نشین بوده و آرامگاه مزین به بقعه متبرکه آن به‌تازگی بازسازی شده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که علامه حسن‌زاده طی سال‌های در هر فرصتی در حالت بیماری یا سلامت به ایرا و روستاهای اطراف سفر کرده و در طول این مدت زمان زیادی را صرف دیدار با اهل قبور می‌کرد.

علامه، در چهارم مرداد ماه ۱۳۸۲ همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)  به سوگ وفات همسرشان نشست وبه تأسی از امام علی (ع) در تدفین حضرت فاطمه زهرا (س) در منزل، همسرشان را در حیاط منزلش دفن کردند، از این رو همسرش در نزدیک درب ورودی خانه آرام گرفت و علامه زمانی را برای ذکر فاتح و صلوات در کنار قبر ساده همسرش را می‌گذارند.

پس از رحلت علامه حسن‌زاده آملی با توجه به تصمیم خانواده ایشان تشییع پیکرشان به سوی روستای ایرا این‌طور به نظر می‌رسد طبق وصیت‌شان باید در زادگاهش به خاک سپرده شود.

و اما آرامگاه روستای ایرا؛ خلوت با درختانی سر به فلک کشیده که گویی قدمتی طولانی داشته و سال‌ها است که با اموات این خاک خو گرفتند، بقعه‌ای متبرک و کوچک که از ظاهری تازه‌ساخت برخوردار است در وسط آرامگاه به چشم می‌خورد، این مکان ساده سرای ابدی افتخار یک ملت است.

تصاویری که طی سال‌های اخیر از علامه ثبت و درج شده نشان از علاقه وافر ایشان به روستای پدری دارد، زیارت اهل قبور نیز در راس امورشان قرار داشت، حال زمان آن رسیده که حاجت روا شده و به آرامشی ابدی برسد.

به قول خودشان در دیدار با گروهی از دانشجویان؛ ابد در پیش داریم، فنا در کار ما نیست، هستیم که هستیم که هستیم...

اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر آیت‌الله حسن‌زاده آملی

علامه حسن‌زاده آملی دار فانی را وداع گفت + زندگینامه

ببینید ا شعری طنز از مرحوم علامه حسن زاده آملی درباره اجاره نشینی

حال و هوای محل تدفین علامه حسن‌زاده آملی در روستای ایرا + عکس و فیلم

جزئیات کامل روند بیماری تا احیای ناموفق علامه حسن‌زاده آملی از زبان دکتر آسوری

۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 20413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سهیلا IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      28 1
      خدارحمتش کنه واقعا حیف از این عالم بزرگوار که از میان ما رفت انشاالله دست ما رو هم بگیره در راه علم ومعرفت که سخت نیازمتدیم
    • بانو IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      8 1
      خدا رحمتشون کنه،انسان بزرگی بودن،در تاریخ امثال این بزرگوار کم هستن
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      4 4
      چرا خودشون رو هم تو اون اتاق دفن نکردن جالبه !!!!و پر از سوال !! قبر در منزل
    • صفا IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 3
      واقعا عجیبه که جسم متوفی رو تو اتاق دفن کنند.
      • سید IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
        6 1
        اتفاقا نزدیکی به قبور اموات تذکر دهنده خوبی خصوصا برای ماها که اینقدر غرق در دنیا و گرفتاریها و لذات اون شدیم و یادی از آخرت و سفر مرگ نمی کنیم
      • فاطمه IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
        4 0
        اتفاقا ایشون هم در کنار همسر شون در همون اتاق دفن شدند.